آموزش نوشیدنی گرم بی چرین

طرز تهیه بی چرین

بی چرین رو با ترکیب قهوه و هات چاکلت درست می‌کنیم. دیگه خودتان تصور کنید که این قهوه شکلاتی می‌تونه چقدر جذاب و هیجان انگیز باشه. بی چرین از جمله قهوه‌های بر پایه اسپرسو ست که توی منوی شیر و قهوه قرار داره.
اگر دوست دارین قهوه‌تون شیر داشته باشه و طعم نسبتا شیرینی هم داشته باشه این نوشیدنی گرم برای شما ساخته شده.

آموزش نوشیدنی گرم بی چرین


اسپرسو، عصاره قهوه ست که برای درست کردنش از دستگاه اسپرسو استفاده می‌کنیم. دستگاه اسپرسو مدل‌های مختلفی دارد: خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی. با داشتن دستگاه اسپرسو خانگی و یک سری خرده ریز مثل: پیچر و تمپر می‌تونین یه کافی بار خانگی جذاب توی خونه داشته باشین.

اگر دستگاه اسپرسو ندارین، نزدیک‌ترین قهوه به اسپرسو، قهوه موکاپات ست. موکاپات یا قهوه جوش روگازی ابزاری ساده و کاربردی برای دم کردن قهوه. فقط کافیه داخل مخزن آب موکاپات تا زیر سوپاپ آب داغ بریزیم و مخزن قهوه‌ش رو با پودر قهوه مناسب موکاپات پرکنیم و بذاریمش روی شعله ملایم تا قهوه آماده بشه.

برای تهیه بی چرین قهوه کافی کلاسیک فنجونت استفاده کردیم.
قهوه کافی کلاسیک یادآور طعم تلخ و سنتی قهوه‌س! با این قهوه کامتون تلخ می‌شه ولی قلبتون با تجربه یه طعم سنتی به هیجان می‌یاد. ترکیب این قهوه از روستری فنجونت، 60 % ربوستا و 40 % عربیکا ست.

بی ‌چرین چیا داره؟

  • هات‌ چاکلت غلیظ – 30 سی‌سی
  • قهوه اسپرسو – اسپرسو دبل که می‌شه 60 سی‌سی قهوه اسپرسو
  • شیر فوم گرفته شده – 100 سی‌سی
  • پودر کاکائو – برای تزیین روی نوشیدنی

راهنمای آماده کردن بی چرین

هات‌ چاکلت غلیظ و آماده می‌کنیم. برای درست کردن هات چاکلت یه روش خوبش اینه که از پودرهای هات چاکلت با کیفیت موجود در بازار استفاده کنیم. مثل پودر هات چاکلت رایش
هم زمان با آماده کردن هات‌چاکلت، گرفتن اسپرسو رو هم استارت می‌زنیم.(حالا یا با موکاپات یا با دستگاه اسپرسو خانگی) معمولا یه دبل شات اسپرسو (حدودا 60 سی‌سی اسپرسو) استفاده می‎کنیم ولی اگه دوست نداریم حجم قهوه زیاد بشه می‌تونیم یه سینگل شات اسپرسو (30 سی‌سی اسپرسو) اضافه کنیم.
فوم گیری شیر و انجام می‌دیم (با استفاده از نازل بخار دستگاه اسپرسو یا با فرنچ پرس همچنین از هم‌زن  و فوم‌گیر‌های خونگی هم می‌تونیم استفاده کنیم)

آموزش نوشیدنی گرم بی چرین-فنجونت

فوم گیری شیر فرآیند نفوذ هوا به داخل شیر است که با انجام آن شیر قوام گرفته و لایه‌ای به نام فوم شیر روی آن خواهیم داشت. بهترین روش برای فوم گیری شیر استفاده از نازل بخار دستگاه اسپرسو ست. برای یادگیری فوم گیری شیر می‌تونین به آموزش “فوم گیری شیر چیست و چگونه انجام می‌شود” مراجعه کنین.

برای سرو بی چرین معمولا از لیوان یا فنجان با حجم 220 میلی‌لیتر استفاده می‌کنیم.
اول هات‌ چاکلت غلیظ و می‌ریزیم کف لیوان، بعد اسپرسو رو اضافه می‌کنیم و در نهایت شیر فوم گرفته شده رو می‌ریزیم. برای تزیین روی نوشیدنی هم می‌تونیم از پودر کاکائو استفاده کنیم. (یا طرح لاته بزنیم).

خرید انواع قهوه‌های تازه و خوشمزه

قهوه ترک استانبول

قهوه ترک استانبول از فرآوری دونه‌های قهوه عربیکا و ربوستا تهیه شده که برای دم کردن یه فنجون قهوه ترک به سبک ترکیه‌ای مناسبه.طعم تلخ شکلاتی و عطر فوق العاده‌ای ازش دریافت می‌کنین. روست این قهوه مدیوم هستش و رنگ قهوه‌ای متوسط داره.

خرید قهوه ترک استانبول

قهوه‌ MC2 انرژی زا

MC2 یه قهوه خاص برای عاشقان قهوه ست، کسانی که علاقه‌مند به سرو یه قهوه سنگین‌تر هستن و این سنگینی برگرفته از میزان بیشتر کافئین در ترکیب کلی هست.

قهوه انرژی زا، می تونه انرژی بدن شما رو برای انجام کارهایی که نیاز به توان و تمرکز بالاتری دارن تامین کنه.

خرید قهوه انرژی زا

پودر اسپرسو فوری رایش 

پودر اسپرسو فوری از فرآوری قهوه تازه به دست می‌آید و کاربرد اصلی ش برای مواقعی است که فرصت یا امکانات لازم برای دم کردن قهوه تازه را ندارید. پودر اسپرسو فوری رو با آب داغ ترکیب می‌کنین و دیگه تامامم! یه فنجون اسپرسو خوش عطر و طعم دارین.

خرید پودر اسپرسو فوری رایش

برخی نظرات خریداران قهوه فنجونت

صفحه نظرات مشتریان

4 دیدگاه برای “آموزش نوشیدنی گرم بی چرین

  1. امیر از فنجونت گفته:

    درود بر شما. موکا با شکلات یا سس شکلات هستش و بی چرین با هات چاکلت

  2. امیر از فنجونت گفته:

    سپاس از محبت و همراهی تون. چون موقع اضافه کردن شیر با قهوه و هات چاکلت ترکیب میشه.

  3. 1913_mitra گفته:

    مثل همیشه یه سوال. چرا شیر فوم گرفته شده شما قهوه ای هست ولی رنگ شیر که سفیده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع