طرز تهیه قهوه مخا یا موکا عربی

طرز تهیه قهوه مخا

با آموزش قهوه مخا یا موکا عربی همراهتون هستیم. مخا هم به روش دم کردن قهوه ترک تهیه می‌شه. این قهوه طعم شکلاتی داره و در ترکیب آن علاوه بر پودر قهوه ترک از پودر کاکائو و شکر قهوه‌ای استفاده می‌کنیم.

آموزش قهوه مخا

مثله همیشه اول یه واژه شناسی بریم:
مخا اسمه یه بندر ست توی دریا سرخ‌ که سال‌های خیلی دور بازار اصلی فروش قهوه و کاکائو جهان بوده و نام مخا و همچنین قهوه پرطرفدار موکا را از همین‌جا گرفته‌اند.
مخا مشابه روش دم کردن قهوه ترک درست می‌شه.

نکته دوست‌داشتنی دیگه درباره این قهوه اینه که با شیر دم میشه. وقتی قهوه ترک رو با شیر دم می‌کنیم طعم فوق العاده لطیف و ملایمی داره. پیشنهاد می‌کنم یه روز عصر این قهوه رو دم کنین و در کنار خانواده از نوشیدنش لذت ببرین.

طرز تهیه قهوه مخا

قهوه مخا چیا داره؟ (برای یک فنجون)

  • شیر سرد – یک فنجون (فنجون‌های قهوه ترک و اسپرسو که حجمشون حدودا 80 الی 90 سی‌سی هستش)
  • پودر قهوه ترک – یک الی دو قاشق چایخوری (با توجه به کیفیت پودر قهوه)
  • پودر کاکائو – یک قاشق چایخوری
  • شکر قهوه‌ای – یک قاشق چایخوری

به نظر من کل لذت دم کردن قهوه مخا به اینه که پودر قهوه‌ش تازه باشه. وقتی قهوه تازه‌ست در پاکتش رو که باز می‌کنی یه عطر عجیب و دلچسبی شامه‌ رو پر می‌کنه که حال آدم رو خوب می‌کنه. برای خرید قهوه ترک حتما قهوه رو از فروشگاه‌ها یا رستری‌های معتبر بخرین.

برای خرید پودر کاکائو هم دقت کنین که پودر کاکائو هلندی خیلی خوش‌طعم‌تر از پودر کاکائو ترک هست. ماندگاری پودر کاکائو بالاست. اگر مصرف‌تون زیاد نیست نگران خراب شدنش نباشین. البته برای درست کردن انواع کیک و شیر کاکائو هم می‌تونین ازش استفاده کنین.

روش دم کردن مخا یا موکا عربی

برای دم کردن قهوه مخا نیاز به جاذوه یا قهوه جوش داریم. قهوه جوش مسی با بدنه کشیده بهترین مدل برای دم کردن قهوه ترک است. جنس مس باعث انتقال یکنواخت حرارت شده و بدنه کشیده قهوه جوش باعت می‌شود قهوه بعد از دم کشیدن، بتواند به سمت بالا حرکت کرده و غلیظ‌تر شود.
شیر سرد، پودر قهوه ترک، پودر کاکائو و شکر قهوه‌ای رو داخل جاذوه ریخته و با قاشق چوبی هم می‌زنیم تا ترکیب یکدست بشه.
جاذوه رو روی شعله ملایم می‌ذاریم تا قهوه دم بکشه. موقعی که قهوه شروع به کف کردن و بالا اومدن می‌کنه دیگه دم کشیده و جاذوه رو از روی شعله بر می‌داریم. نباید بذاریم قهوه قل بخوره چون‌که اگه شیر جوش بیاد عطر و طعمش بد میشه و همچنین طعم شیر به قهوه غالب می‌شه.

عکس های ارسالی شما

خرید انواع قهوه‌های تازه و خوشمزه

قهوه ترک استانبول

قهوه ترک استانبول از فرآوری دونه‌های قهوه عربیکا و ربوستا تهیه شده که برای دم کردن یه فنجون قهوه ترک به سبک ترکیه‌ای مناسبه.طعم تلخ شکلاتی و عطر فوق العاده‌ای ازش دریافت می‌کنین. روست این قهوه مدیوم هستش و رنگ قهوه‌ای متوسط داره.

خرید قهوه ترک استانبول

قهوه‌ MC2 انرژی زا

MC2 یه قهوه خاص برای عاشقان قهوه ست، کسانی که علاقه‌مند به سرو یه قهوه سنگین‌تر هستن و این سنگینی برگرفته از میزان بیشتر کافئین در ترکیب کلی هست.

قهوه انرژی زا، می تونه انرژی بدن شما رو برای انجام کارهایی که نیاز به توان و تمرکز بالاتری دارن تامین کنه.

خرید قهوه انرژی زا

پودر اسپرسو فوری رایش 

پودر اسپرسو فوری از فرآوری قهوه تازه به دست می‌آید و کاربرد اصلی ش برای مواقعی است که فرصت یا امکانات لازم برای دم کردن قهوه تازه را ندارید. پودر اسپرسو فوری رو با آب داغ ترکیب می‌کنین و دیگه تامامم! یه فنجون اسپرسو خوش عطر و طعم دارین.

خرید پودر اسپرسو فوری رایش

برخی نظرات خریداران قهوه فنجونت

صفحه نظرات مشتریان

8 دیدگاه برای “طرز تهیه قهوه مخا یا موکا عربی

  1. امیر از فنجونت گفته:

    درود بر شما. قهوه های عربی بسیار تلخه. این مدل قهوه موکا عربی هستش که خیلی تلخ نیست

  2. zahra4107 گفته:

    قهوه های عربی مگه زیاد تلخ نیستن؟؟؟ اینت به نظر میاد خیلی تلخ نباشه، البته من تاحالا نخوردم

  3. marzi.fakuri گفته:

    ممنون از آموزش خوبتون. فقط یه سوال، علت استفاده از قاشق چوبی چیه؟ چه تاثیری روی طعم داره؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع