طرز تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز + فیلم آموزشی

راهنمای کامل و گام به گام کار با دستگاه اسپرسو-فنجونت-آموزش قهوه

سعی من این است که در این مقاله همه چیز را در مورد طرز تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز و قهوه ساز خانگی توضیح دهم. بنابراین ممکن است مقاله کمی طولانی شود. ولی هر مرحله خیلی ساده گفته شده و با یه نگاه چشمی همه چیز کامل دستتون میاد. پس بابت طولانی بودن مقاله نگران نشوید!

طرز تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز خانگی

خب، حتما می­ دانید که اسپرسو در واقع عصاره­ ی دانه­‌های قهوه آسیاب شده ­ست. یک مقاله کامل در مورد اسپرسو چیست اینجا نوشته ایم. برای تهیه­‌‌ی این عصاره، باید دانه­‌های قهوه پودر شوند، پودر تا حدی فشرده شود (که به آن تَمپ کردن می­گوییم)، و آب داغ که دما و فشار بالایی دارد، از میان این پودر فشرده شده عبور کند تا اسپرسو یا همان عصاره­­ ی قهوه، برای نوشیدن آماده شود. این کلیت ماجراست.

اما اول برویم سراغ فوت‌­های کوزه گری تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز ! بعدتر به صورت قدم به قدم دستوالعمل تهیه­‌ی اسپرسو را توضیح می­دهیم.

عصاره گیری قهوه - فنجونت
پاشش دُم موشی (توضیح در ادامه مقاله)

فوت­‌های کوزه گری تهیه­­‌ اسپرسو با قهوه ساز خانگی

  • واحد اسپرسو شات است. هر شات اسپرسو معادل ۲۵ تا 30 سی­‌سی عصاره­­‌ی قهوه است. اسپرسوی دبل، دو شات اسپرسو دارد. لازم به ذکر است هر سی سی معادل حدودا 30 قطره است.
  • هر شات اسپرسو بین ۷ تا 10 گرم پودر قهوه‌­ی اسپرسو لازم دارد. در مورد اینکه چه پودر قهوه ­ای برای تهیه­‌ی یک اسپرسوی خوب مناسب‌­تر است در ادامه­‌ی مقاله صحبت می­کنیم. در مورد اینکه اصلا پودر قهوه بهتر است یا دانه‌­ی قهوه هم در ادامه­‌ی همین مقاله توضیح می­ دهم. یک مقاله کاملی در مورد بهترین قهوه برای اسپرسو اینجا نوشته شده است. فعلا اجازه بدهید تا ادامه­‌ی نکات تهیه را بگویم.
  • پودر قهوه­‌ اسپرسو باید نرم آسیاب شده باشد. بهتر است قهوه را به صورت دانه خریداری و در منزل با استفاده از آسیاب پودر کنید اما اگر نمی­‌خواهید از آسیاب استفاده کنید پیشنهاد می‌­کنیم از پودرهای قهوه مخصوص فنجونت که به صورت به روز و به ازای هر سفارش پودر می‌­شوند استفاده کنید تا از طعم و خواص کامل قهوه لذت ببرید.
  • تَمپ کردن (فشرده کردن) پودر قهوه اثر خیلی مهمی در بالابردن کیفیت اسپرسو دارد. برای انجام درست تمپینگ باید پودر قهوه را در محل مخصوص بریزید، مطمئن شوید که سطح پودر صاف است. به آرامی کمی به اطراف مخزن ضربه بزنید تا مطمئن شوید که فضای خالی در پودر وجود ندارد و بعد از آن خیلی خیلی خیلی آرام با استفاده از تمپر کمی (و فقط کمی! – این خیلی مهم است!) پودر قهوه را داخل مخزن مخصوص (سبد پرتافیلتر) فشار دهید.
  • تمپ زیاد و کم چه تاثیری داره؟ اگه زیاد تمپ کنید، جریان آب داغ به مشکل می خوره و چون سرعتش کند میشه، قهوه می سوزه و اسپرسوی سوخته بهتون میده، تمپ خیلی کم هم باعث میشه آب به سادگی عبور کنه و عصاره گیری کامل انجام نشه.
  • قبل از تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز باید حتما دستگاه را بدون قهوه روشن کنیم تا جریان بخار و آب داغ سیستم را بشورد. این کار باعث می‌­شود مطمئن شویم طعم اصلی قهوه با چیزی مخلوط نخواهد شد.
  • از لحظه­‌ای که اولین قطره­‌ی اسپرسو توی فنجان ریخت فقط باید به مدت 15 الی 20 ثانیه ثانیه اجازه بدهیم تا عصاره گیری ادامه پیدا کند (البته برای دستگاه‌های اسپرسو صنعتی این زمان 28 الی 30 ثانیه است). چون اگر بیشتر از این طول بکشد، پودر قهوه می­‌سوزد و اسپرسوی ما طعم اصیل و خواص خودش را از دست می­دهد.
  • بهتر است قبل از عصاره گیری فنجان را گرم کنیم (مثلا آن را با آب داغ بشوریم.) تا قهوه را سرد نکند. بعضی از قهوه سازهای خانگی صفحه‌­ی گرم نگه‌دارنده­ ی فنجان هم دارند.
  • خوب است قبل و بعد از نوشیدن ، به مقدار خیلی کم آب بنوشیم.
  • جریان پاشش عصاره­‌ی قهوه باید اصطلاحا دُم موشی باشد یعنی عصاره­‌ی قهوه باید مثل دم موش از نازل قهوه خارج شود و به درون فنجان بریزد. اگر جریان قطع و وصل شود نشانه­ این است که قهوه را به خوبی تَمپ نکرده‌­اید.

این از فوت­‎‌های کوزه‌­گری! حالا برای اینکه تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز را کامل کنیم نیاز داریم تا در مورد اجزا و قطعات کاربردی دستگاه کمی صحبت کنیم.

چه قطعاتی باید همراه دستگاه اسپرسوساز خانگی باشد و چه کاربردهایی دارند؟

دو قطعه­‌ی اصلی باید همراه با دستگاه قهوه ساز خانگی وجود داشته باشد. یکی تَمپر و دیگری پرتافیلتر.
تمپر برای فشرده کردن پودر قهوه به کار می­رود و شکلی شبیه به گوشت­کوب دارد!
پرتافیلتر هم به طور کلی نقش نگه­دارنده­ ی پودر قهوه زیر آب داغ و نازل جریان قهوه را بر عهده دارد و از دو قسمت دسته و بسکت تشکیل شده است.
البته دستگاه­‌های اسپرسو ساز خانگی نازل بخار هم دارند که برای تهیه­‌ی فوم شیر کاربرد دارد.

دستورالعمل تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز خانگی

مهم: لطفا اول فوت­‌های کوزه‌­گری را که در بالاتر به آن‌ها اشاره کرده­‌ایم بخوانید!

  • دستگاه اسپرسو ساز را روشن کنید.
  • دکمه شروع به کار دستگاه را بزنید تا آب داغ با فشار مسیر عبور قهوه و پرتافیلتر را شستشو دهد.
  • پرتافیلتر را باز کنید، آن را خشک کنید. مطمئن شوید که بسکت به خوبی در جای خود قرار گرفته است.
  • به ازای هر شات اسپرسو، 7 تا 10 گرم قهوه ­ی پودر شده داخل بسکت بریزید و آن را تَمپ کنید. (خواهشا به فوت کوزه ­گری شماره ­ی چهار که بالاتر گفتیم توجه داشته باشید! – خیلی مهم است!)
  • فنجان را زیر نازل قهوه قرار دهید و حداکثر بیست ثانیه (و حداقل 10 ثانیه) بعد از اینکه اولین قطره­ ی اسپرسو داخل آن افتاد، فنجان را بردارید. توجه کنید که بعد از بیست ثانیه، چیزی که تحویل می­گیرید عصاره ­ی قهوه ­ی سوخته است نه اسپرسو!

فیلم آموزشی طرز تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز


دانلود رایگان کتابچه آموزش 10 مدل قهوه بر پایه اسپرسو

کتابچه آموزش 10 نوشیدنی گرم با اسپرسو-فنجونت

خوب تا اینجا با طرز کار دستگاه اسپرسو آشنا شدیم. برای تکمیل شدن آموزش، کتابچه ای آماده کردیم که طرز تهیه 10 مدل نوشیدنی گرم با قهوه اسپرسو را در آن آورده‌ایم.


برای دستگاه اسپرسوساز خانگی از چه قهوه ­ای استفاده کنم یا چه قهوه ای بخرم؟

تجربه نشان داده است که دستگاه‌های اسپرسو ساز خانگی با ترکیبات قهوه­ ای که درصد عربیکای بالاتری دارند، اسپرسوی خوش­ طعم­ تری تحویل می­ دهند. بنابراین پودر­های قهوه ­ی ترکیبی پرفکت بِلِند، ملو بِلِند و کلمبیا مندز برای استفاده در دستگاه­‌های قهوه ساز خانگی توصیه می­ شوند. اینکه بین این سه نوع ترکیب پودر قهوه از کدام استفاده کنید، بستگی به ذائقه­‌ی خودتان دارد. همان­طور که قبلا گفتیم پرفکت بلند کرم خوبی می ­دهد، اما تلخ‌­تر از بقیه است. ملوبلند برای آن­هایی که قهوه ­ی تلخ را خیلی نمی ­پسندند ولی دلشان کافئین خوب می ­خواهد، بهتر است. یک مقاله کامل در مورد کافئین قهوه، اینجا نوشته ایم که اطلاعات خوبی در مورد آن به شما می دهد. کلمبیا مندز هم که صد در صد عربیکاست و برای آن­‌هایی است که کلا کافئین زیاد نمی­ خواهند و اصلا از تلخی خوششان نمی ­آید مناسب است.


نظافت دستگاه اسپرسو ساز خانگی

دوستان عزیز نظافت روزانه و هفتگی دستگاه خیلی مهم است. این نظافت به افزایش طول عمر مفید دستگاه کمک کرده و باعث می‌شود قهوه‌هایی که با دستگاه می‌گیریم عطر و طعم بهتری داشته باشند. راهنمای کامل تمیز کردن دستگاه اسپرسو را در این مقاله بخوانید.

آموزش فوم گیری شیر با نازل بخار دستگاه اسپرسو

برای تهیه قهوه‌هایی مثلِ لاته، کاپوچینو، موکا و … باید شیر را فوم گیری کنیم. بهترین روش فوم گیری شیر استفاده از نازل بخار دستگاه اسپرسو است که با وارد کردن بخار آب پر فشار به داخل شیر آن را فوم گیری می‌کند. مقاله خوبی در مورد نحوه فوم گیری شیر اینجا نوشته ایم.

دستگاه اسپرسوساز چیست؟

دستگاه اسپرسوساز به کمک جریان آب داغ و فشار زیاد، از قهوه آسیاب شده فشرده، اسپرسو تولید می کند. دستگاه اسپرسوساز با موکاپات متفاوت است.

بهترین برند دستگاه اسپرسوساز کدام است؟

بهترین برندی وجود ندارد، شما با توجه به بودجه و میزان استفاده خود می توانید از فروشگاه های فیزیکی یا آنلاین، دستگاه مناسب را خریداری کنید.

کدام قهوه برای دستگاه اسپرسو مناسب است؟

قهوه ای که آسیاب آن مناسب دستگاه اسپرسو باشد، یعنی نه به ریزی آسیاب ترک و نه به درشتی آسیاب فرانسه

لاته و کاپوچینو با دستگاه اسپرسو؟

اگر دستگاه شما دارای نازل بخار آب است می توانید لاته و کاپوچینو نیز با آن درست کنید. اما نیاز دارید آموزش های مرتبط با فوم گیری شیر را نیز ببینید.

خرید انواع قهوه‌های تازه و خوشمزه

قهوه ترک استانبول

قهوه ترک استانبول از فرآوری دونه‌های قهوه عربیکا و ربوستا تهیه شده که برای دم کردن یه فنجون قهوه ترک به سبک ترکیه‌ای مناسبه.طعم تلخ شکلاتی و عطر فوق العاده‌ای ازش دریافت می‌کنین. روست این قهوه مدیوم هستش و رنگ قهوه‌ای متوسط داره.

خرید قهوه ترک استانبول

قهوه‌ MC2 انرژی زا

MC2 یه قهوه خاص برای عاشقان قهوه ست، کسانی که علاقه‌مند به سرو یه قهوه سنگین‌تر هستن و این سنگینی برگرفته از میزان بیشتر کافئین در ترکیب کلی هست.

قهوه انرژی زا، می تونه انرژی بدن شما رو برای انجام کارهایی که نیاز به توان و تمرکز بالاتری دارن تامین کنه.

خرید قهوه انرژی زا

پودر اسپرسو فوری رایش 

پودر اسپرسو فوری از فرآوری قهوه تازه به دست می‌آید و کاربرد اصلی ش برای مواقعی است که فرصت یا امکانات لازم برای دم کردن قهوه تازه را ندارید. پودر اسپرسو فوری رو با آب داغ ترکیب می‌کنین و دیگه تامامم! یه فنجون اسپرسو خوش عطر و طعم دارین.

خرید پودر اسپرسو فوری رایش

برخی نظرات خریداران قهوه فنجونت

صفحه نظرات مشتریان

209 دیدگاه برای “طرز تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز + فیلم آموزشی

  1. ناشناس گفته:

    سلام و عرض ادب دستگاهی که گرفتم مدل AIKO 237 طرز استفاده از اون و نمی دونم گفتم اگه اموزش تصویری هست برام بفرستین ممنون میشم

  2. ناشناس گفته:

    سلام و عرض ادب دستگاه من ایکو مدل ۲۳۷ تازه گرفتم ولی طرز استفاده رو نمیدونم.ممنون میشم راهنماییم کنید

  3. ناشناس گفته:

    سلام من دستگاه یورولوکس خریدم قهوه درست نمیکنه دفعه اول هستش میخوام قهوه درست کنم اصلا کار نمیکنه باید چیکار کنم در ضمن نازل بخار کار میکنه

  4. ناشناس گفته:

    سلام ببخشيد من اسپرسو نوا خريدم دم موشي نمياد مپاشه و كف خيلي كمي ميده مشكل از چيه

  5. ناشناس گفته:

    سلام من دستگاه roper 1008 گرفتم اما کارش رو بلد نیستم میشه آموزشش رو بزارید لطفا

  6. ناشناس گفته:

    من دقیقا این مدلی که کار باهاش رو گذاشتی رو گرفتم اما دوست دارم به جز قهوه چیز ها دیگه یادبگیرم و درست کنم مثل هات چاکلت

  7. ناشناس گفته:

    با سلام تفاوت دستگاه اسپرسوساز باعث بهترشدن مزه اسپرسو میشه مثلا دلونگی با نوا

  8. ناشناس گفته:

    ما اسپرسوساز سنکور 1710 گرفتیم ولی بلد نیستیم باهاش کار کنیم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید🙏🏻

  9. ناشناس گفته:

    من دستگاهم اسپرسوساز ندوا ۱۴۷هست ولی نمیدونم چرا قهوهای که باهاش درست میکنم بعد از ریختن تو فنجون خیلی زود سرد میشه

  10. علی گفته:

    عالی و واضح و کاربردی بود مخصوصا جزییات یا ب قولی فوت کوزگری ها
    مباشی هر مدل و هر کدومش عالیه
    مخصوصااااااا ۲۰۱۶ جیگیریه واس خودش من ک خیلی راضیم بقیه نمیدونم

  11. فرزاد چشم پناه گفته:

    عالی دمتون گرم و پاینده باشید .
    توضیحات کامل و جامع بود .بنده اسپرسو ساز ندوا ۱۵۸ تهیه کردم و فک کنم بد نباشه و دستگاه خانگی خوبی باشه

  12. ناشناس گفته:

    سلام ووقت بخیر دستگاه اسپرسوساز یورولند گرفتم مدل ۳۰۰۶ اسپرسو فوم نداره وقهوه میپاشه دم موشی نمیاد

  13. محمد حسین ولیئی گفته:

    سلام، بستن پرتافیلتر رو دستگاه بصورت کامل بسختی و با فشار انجام میشه که ترجیحا تا الان سعی کردم کامل بسته نشه، راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.

  14. محمد گفته:

    سلام من ی دسگاه نوا مدل ۱۵۸ خریدم واسپرسو کف نداره وی قهوه معمولی درست میکنه میشه لطفا راهنمایی کنید بگید مشکل از دسگاه هستش یا از پود قهوه ؟؟؟؟؟؟؟

  15. سید حمیدرضا گفته:

    سلام لطف میکنید بگید برای آب تصفیه از چه آبی استفاده کنیم ؟
    آیا بطری آب معدنی خوبه ؟
    یا آب آبسرد کن یخچال که فیلتر کربنی داره مناسبه ؟

  16. سعید گفته:

    سلام، این دستگاه به نوع قهوه خیلی حساسه،درجه پیشنهادی برای آسیاب قهوه 8-10 است، درصورتی که بازم درجه فشار کار نکرد باید درجه فشار رو باز کنی، پشتش یه قطعه مربعی شکل برنجی داره که داخلش یه مهره برنجی دوسو داره، اونو باز کن و یکم شل ببند مشکل حل میشه.

  17. سید محمد موسوی گفته:

    سلام خدمت شما من دستگاه اسپرسوساز تلیونیکس با فشار ۲۰ بار خریدم که شبیه نوا ۱۴۷ هست میخوام بدونم براش باید حتما تمپر فلزی بخرم یا میشه با همون تمپر پلاستیکی خودش کار کنم؟

  18. محمد گفته:

    درود بر شما منم همین دستگاه دارم زمانی که دستگاه را روشن میکنید بلافاصله دکمه قهوه ساز را فشار داده و نگه دارید زمان روی دستگاه شروع به بالا رفتن میکند وقتی به زمان دلخواهتان رسید دکمه را رها کنید دستگاه شما آماده به کار هست من روی 25 ثانیه میکس کردم

  19. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود. دستگاه اسپرسو بر اساس عصاره گیری از قهوه و تهیه اسپرسو کار میکنه. البته به کمک نازل بخار دستگاه میشه، ترکیب آب و پودر قهوه رو کاملا داغ کرد و قهوه ترک رو آماده کرد.

  20. راحیل گفته:

    سلام بلخشید میخوام دستگاه ساچی بخرم ایا میشه باهاش ترک معمولی آم درست کرد

  21. بهزاد گفته:

    سلام ممنون از حوصله زیادی که به خرج نیدید و به همه سوالات جواب میدید خدا پشت و پناهتون چند سوال داشتم من یه دستگاه فریجیدر ۱۵ بار دارمدستگاه خوبیهیا نه شمد باهاش اشنا هستید و کار کردید باهاش چون من دیدم تو امازون هم میفروشنش و فیلم اموزشیش هست حدس زدم دستگاه خوبی باشه سوالات دیگم هم اینه که
    اب جوشیده بریزیم تو مخزن یا فقط اب معدنی باید ریخت برای اینکه رسوب نگیره دستگاه
    برای فوم شیر از شیر سرد استفاده کنیم یا شیر داغ چون هر دو حالت رو دیدم گفته شده توی اینترنت
    ضمنا شیر رو که زدم برای فوم گیری خیلی خوب قوام نگرفت و بیشتر شبیه کف شد من از شیر باز که از لبنیاتی ها تهیه میشه کرد استفاده کردم
    برای این مدل دستگاهم چه مدل قهوه اسپرسویی بگیرم
    برای کاپوچینو چه مدلی و بگیرم

  22. arian گفته:

    سلام خسته نباشین من دستگاه نوا 128 نیمه صنعتی دارم الان چند وقته دستگاه و که روشن میکنم اب از نازل بخار خارج میشه حتی وقتی دستگاه و خاموش میکنم اب ریزی از نازل داره نمیدونم مشکل چیه وقتی دستگاه روشن میشه خیلی اب از نازل بخار خارج میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

  23. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام دوست عزیز
    عقربه دمای آب برای حالت اسپرسو باید بین 80 تا 100 باشه. حدودا 90 درجه دمای استاندارد هست. دمای اسپرسو مثل چایی خیلی داغ نیست. دقیقا به همین علته که باید خیلی سریع اسپرسو رو سرو کرد.

  24. عسل گفته:

    سلام ببخشید من دستگاه هاردون خریدم قهوه غلیظ نمیشه همش آب باید چکار کنم

  25. عسل گفته:

    سلام ببخشید من دستگاه هاردون خریدم قهوه میرزم غلیظ نیست همش آب

  26. پریسا گفته:

    سلام
    من یه دستگاه دولونگی ec850 خریدم ولی نمیدونم چطور میشه کف شیر برای کاپوچینو و ماکیاتو ازش بگیرم. ممنون میشم راهنمایی کنید

  27. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود وقت بخیر
    احتمالا قهوه‌تون خیلی نرم آسیاب شده یا خیلی فشرده اش می‌کنین.

  28. rasool گفته:

    سلام وقت بخیر
    من دستگاه دلونگی دارم ولی متاسفانه در قسمت شیر شیر که میریزم شیر رو نمیجوشونه که با کف توی فنجان بریزه
    ممنون میشم کمک کنید و راه حل رو بهم بگین

  29. مهرناز گفته:

    سلام.من دستگاه دلمونتی سه‌کاره ۶۴۰ خریدم. دفترچش خیلی گنگه. طبق آموزشا رفتم جلو. برای اسپرسو دکمشو‌میزنم صدای عجیبی میده. آبو تو مخزن ریختم قهوه هم ریختم تو جاش قفل کردم به دستگاه. دکمه هاشم طبق دفترچه زدم. ولی هیچی نمیاد ازش

  30. وحیده گفته:

    سلام. من اسپرسوساز دلونگی دارم. برای هر شات اسپرسو که حدودا هفت تا یازده گرم درسایت نوشتید چه مقدار حدودا باید اب در مخزن ان بریزم

  31. کاوه گفته:

    با سلام شما به هیچ عنوان نباید از قهوه ترک در دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید چون اولا روش استفاده و کار با قهوه ترک کلا متفاوت است و دوم اینکه موجب خراب شدن دستگاه اسپرسوساز شما میشود . برای دستگاه تان فقط باید از قهوه با گریند اسپرسو استفاده کنید

  32. اررزو گفته:

    سلام من گاسونیک دارم ،اب قطره قطرع بیرون میاد و خیلی هم طول میکسه،قهومم ترکه،علتش چیع چراخوب نمیشه؟

  33. عباس نیا گفته:

    سلام خسته نباشید
    من اسپرسو هانور خریدم ۵بار قهوه ی خوبی نمیده فکرمیکنی قهوه روبا آبجوش قاطی کردی چکارکنم مدل های دیگه خیلی گرون بود میشه راهنماییم کنید

  34. واحد محتوای فنجونت گفته:

    درود. برای دستگاه اسپرسو دو تا قهوه رو پیشنهاد می‌کنم امتحان کنید:
    قهوه پرفکت بلند (لینک محصول در فروشگاه فنجونت: fenjoonet.com/product/perfect-blend-coffee)

    قهوه ملو بلند (لینک محصول در فروشگاه فنجونت: fenjoonet.com/product/melo-blend-coffee)

  35. آرزو گفته:

    فنجونت جان از بین قهوه هایی که دارین کدوم و برای دستگاه اسپرسو پیشنهاد میدین؟ من دستگاه اسپرسو نوا 140 دارم.

  36. احمد عابدینی گفته:

    سلام دستگاه من مباشیه تازگی وقتی قهوه از دستگاه میاد بیرون روش حباب میبنده دیگه ام کف قهوه زیاد نیستش میشه علتشو بگید ممنون

  37. شیوا گفته:

    سلام وقت بخیر من دستگاه نوا ۱۴۰ فوم شیر رو برای ارت بهم نمیده چرا …کف میشه همش …ممنون میشم راهمایی کنین

  38. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود زنده باشید.
    دمای اسپرسو و لته مثلِ چایی داغ نیست! چون به نقطه جوش نباید برسن.
    یه آموزش کامل برای فوم گیری شیر داریم که در ادامه لینکش رو میذارم:
    https://fenjoonet.com/steam-milk-espresso-machine/

    هر سه برند دلونگی، جیمیلای و بارنی کیفیت خوبی دارن. انتخاب بسته به نوع کاربرد و بودجه‌ای که در نظر گرفتین داره.

  39. کمند گفته:

    سلام‌خسته نباشید
    دستگاه ۴۳۱ دلونگی رو‌دارم، چنددتا سوال دارم ممنون میشم جواب بدین
    اسپرسو یا لاته که درست میکنم خیلی داغ نیست یعنی میشه سریع خوردش علت خاصی داره؟
    برای فوم گیری شیر مطلب یا اموزشی در سایت دارید؟
    دلونگی بهتره یا جمیلای و بارنی؟

  40. K.y گفته:

    سلام خسته نباشيد،
    دستگاه دلونگي ٤٣١ رو خريدم گاهي لسپرسو قطره اي بيرون مياد علتش چيه؟
    قهوه خيلي داغ نيست يعني در لحظه ميشه نوشيدش،علتش چيه؟
    و اينكه آموزش فوم گيري عالي از شير داريد داخل سايت؟

  41. واحد محتوای فنجونت گفته:

    درود بر شما
    من با این دستگاه کار نکردم. ولی اگه قهوه خوبی بهتوون نمیده ممکنه به خاطر نوع قهوه، نوع آسیابش یا روش نادرست استفاده از دستگاه باشه

  42. رضا گفته:

    دستگاه اسپرسو ساز سونی چطوره؟ من خریدم 3میلیون خیلی هم تعریفشو میکرد ولی اصلا نه خامه داره نه قهوه غلیظ میده

  43. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود دوست عزیز
    علت اینکه روی قهوه‌تون آب می‌مونه اینه که پودر قهوه‌تون خیلی نرم آسیاب شده و برای دستگاه اسپرسو خانگی مناسب نیست.
    بعضی از دستگاه‌ها فقط یک دونه بسکت دارن.

  44. نفس رضوی گفته:

    سلام
    من زیگما rl222 خریدم. توی قیف قهوه بعد از درست کردن اب میمونه و تفاله قهوه قالبی در نمیاد. این طبیعیه؟؟ و اینکه بسکت یک کاپ و دوکاپ یعنی چی؟ من فقط یه بسکت دارم. ممنون میشم جواب بدید

  45. te گفته:

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    من یک مشورت میخاستم

    میخاستم برای استفاده خونگی اسپرسوساز نوا ۱۴۹ بخرم که ۱۵ بار هست
    ولی یک نفر پیشنهاد کرد که بارنی ۶۶۶۸ بخرم چون قویتره و ۲۰باره و قیمتشم مناسبتره
    میشه شما هم نظرتونو بفرمایید

  46. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    بله دستگاه خوبیه. پرتافیلتر این دستگاه هم سبد سینگل داره و هم سبد دبل

  47. ناشناس گفته:

    سلام ودرود به تازگی دستگاه اسپرسوساز نوا مدل ۱۴۷ خریدم میخواستم بدونم خوبه واینکه دوبل هم داره؟؟

  48. متین گفته:

    با سلام ودرود و سپاسازمطالب مفیدتون
    اسپرسوساز بیشل خانگی دارم که از قسمت اسپرسوسازش دیگه آب خارج نمیشه. خواستم از سرکه هم برای رسوب گیری استفاده کنم ولی اصلا از اون قسمت هیچی خارج نمیشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  49. مریم گفته:

    سلام خسته نباشید من جدیدا اسپرسوساز دلمونتی را خریداری کردم و میخاستم نظرتون را در موردش بدونم که خوبه یا نه؟؟؟

  50. مریم گفته:

    سلام خسته نباشید من جدیدا اسپرسو ساز ۳ کاره دلمونتی را خریداری کردم و میخاستم نظرتون را در موردش بگین که خوبه یا نه؟؟؟؟

  51. علی افرینش گفته:

    سلام
    من دستگاه گاستینو دارم.زمانی که دستگاه داره گرم میشه
    از جای واشر دور گروپ اب میده.مشکل از واشره؟

  52. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود وقت بخیر . زنده باشید
    من یه توضیح بدم خدمتتون: عصاره گیری در واقع: عبور آب داغ با فشار از بین پودر قهوه س که باعث میشه عصاره قهوه گرفته بشه. در واقع خروجی دستگاه عصاره قهوه یا همون اسپرسوست. پس در نهایت ذرات قهوه داخل پرتافیلتر دستگاه میمونن که اصطلاحا بهش تفاله قهوه میگیم و برای اینکه یه اسپرسو جدید بگیریم باید تفاله‌های قهوه رو دور ریخته و پرتافیلتر رو تمیز کرده و دوباره داخلش پودر قهوه بریزیم.
    اگه اسپرسو خروجی دستگاه آبکی میشه دو تا علت میتونه داشته باشه: یا پودر قهوه تون درشته یا اینکه خوب قهوه رو فشرده نکردین.

  53. یاس گفته:

    باسلام وقت بخیر خیلی ممنون که وقت میزارید وتک تک پاسخ سوالات رومیدید اسپرسوساز مارک پریمبیز مدل ۱۳۹۰گرفتم مبتدی هم هستم وقتی عصاره گیری انجام میدم پودری که گذاشتم هنوز سرجاش هست واسپرسو خیلی آبکیه علت رومیشه بفرمایید؟

  54. واحد محتوای فنجونت گفته:

    اگر با آسیاب دستی آسیا می‌کنید قهوه رو، نباید مشکل از نرمی زیاد قهوه باشه. احتمالا قهوه رو خیلی فشرده می‌کنید.

  55. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام دوست عزیز
    primebiz دستگاه خوبیه. البته به نظر من مدل با فشار 20 بار انتخاب کنید. robusta مارک دستگاه ست؟ من درباره ش اطلاعات ندارم اصلا. یعنی ندیدمش تا حالا

  56. سمیرا گفته:

    سلام و خسته نباشید
    میشه لطفا نظرتون رو نسبت به دستگاه اسپرسوساز primebiz بفرمایید و همینطور robusta

  57. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام دوست عزیز وقت بخیر
    منظورتون از قوری اسپرسو رو متوجه نشدم؟

  58. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود وقت بخیر
    علتش اینه که پودر قهوه‌تون خیلی نرمه و آب نمیتونه از بین قهوه عبور کنه تا عصاره گیری به صورت کامل انجام بشه.

  59. RaaD گفته:

    سلام. من دستگاه بارنی دارم.
    تازگیا وقتی پرتافیلتر رو در میارم که تفاله هارو جمع کنم، روش آب وایمیسته. از نرمی قهمه هست یا چیزه دیگه؟

  60. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود ززنده باشید.
    احتمالا آسیاب قهوه‌تون خیلی نرمه و باعث میشه به دستگاه فشار بیاد.

  61. Ali گفته:

    سلام خسته نباشید

    من دستگاه نوا 144 دارم موقعی که باهاش قهوه می زنم لرزش و صدای زیادی داره علت چیه؟

  62. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    سپاس که با ما همراه هستید و در بحث‌ها شرکت می‌کنین.
    لایه کرم قهوه که در حین فرایند عصاره گیری قهوه تشکیل میشه کاملا به این بستگی داره که عصاره گیری ما چقدر استاندارد انجام بشه. یکی از مهترین عوامل میزان آسیاب قهوه‌س. که نرمی و درشتی پودر قهوه مناسب با دستگاه اسپرسو باشه. اگر میزان آسیاب قهوه درشت باشه لایه کرم خیلی نازک و کف مانند میشه. اگه میزان آسیاب قهوه ریز باشه، عصاره گیری خیلی سخت انجام شده و عملا قهوه میسوزه.

  63. ناشناس گفته:

    بالا که نوشتید ۲۰ ثانیه برا دستگاه خانگی و ۳۰ ثانیه صنعتی جریان چیه

  64. علی گفته:

    سلام.ممنون از این حوصله ای که بخرج میدین و به تمامی سئوالات با حوصله جواب میدین.من یک سئوال داشتم.میخواستم بدونم چرا وقتی من با دستگاه مباشی ۲۰۱۶ اسپرسو میگیرم،بجای خامه یا فوم اسپرسو ،یک لایه به حالت کفی شکل روی قهوه تشکیل میشه ؟ممنون میشم جوابم رو بدین.

  65. ریحانه گفته:

    سلام ممنون از مقالتون
    من پرتافیلترمو گم کردم متاسفانه
    قهوه ساز دلونگی دارم
    از کجا میتونم بگیرم پرتافیلترو

  66. محسن گفته:

    برای اسپرسوساز نوا همینجوره به طور اتوماتیک بخار و اب اضافی رو از طریق لوله پایینی به درون سینی چکه گیر هدایت میکنه و مورد خاصی نداره

  67. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود فراوان
    مقدار پودر قهوه‌ای که داخل پرتافیلتر میریزین زیاده و خیلی پرش می‌کنین. مقدار قهوه رو کمتر بریزید اوک میشه.

  68. مهران گفته:

    سلام ببخشید من دستگاه فلورانس خریدم وقتی قهوه میخام بگیرم از کنار کروپ قهوه میریزد

  69. سيمين گفته:

    درود بر شما انتخاب اول ما هم بود چون زياد نميخواستيم هزينه كنيم اما با تحقيق و ديدن ظاهر دستگاه متوجه شديم برند معتبري نبايد باشه و بدنه دستگاه تمام پلاستيكي و بي كيفيت هست كه در سطح جنس درجه سه و چهار چيني بود ظاهر دستگاه خيلي اسباب بازي بود و همين مارو منصرف از خريد كرد اما دوستان هم داريم كه مبتدي هستند و خريداري كردند و راضي هستن اما سليقه ها ، ذائقه ها در تشخيص تفاوتها كاملا متفاوت هست

  70. ارش گفته:

    با سلام میخواستم نظرتون رو راجعه به دستگاه مباشی 2050 و بارنی 5700 بدونم.کدوم رو بخرم بهتره ؟ممنونم از راهنماییتون.

  71. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود وقت بخیر
    استاندارد 20 ثانیه برای دستگاه‌های صنعتی هستش. برای دستگاه‌های خونگی تقریبا نصف این زمانه که در همین مطلب بهش اشاره کردیم.

  72. آرین گفته:

    آخه اگه ۲۰ ثانیه ادامه بدیم دیگه یه شات نمیشه که.توی ۲۰ ثانیه یک لیدان قهوه میشه.
    منظور از ۲۰ ثانیه رو روشن میگین؟؟

  73. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود
    می‌تونین باهاش اسپرسو، لته، کاپوچینو، موکا و … درست کنین. طرز کار با دستگاه اسپرسو رو به صورت کامل توی این مطلب آوردیم.

  74. فاطمه گفته:

    سلام خسته نباشید ببخشید دو روز میشه نوا۱۴۰خریدم طرز استفاده اش رو نمیدونم فقط قهوه واسترس میده یا لات وچیزای دیگه میشه استفاده کرد لطفا راهنمایی کنید ممنون

  75. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    نباید بسکت رو کاملا پر از قهوه کنید. باید یه مقدار بالای بسکت خالی باشه. حدودا 10 گرم قهوه بریزین.

  76. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سپاس فراوان. زنده باشید
    احتمالا میزان آسیاب قهوه‌تون یا نوع قهوه مناسب نیست که فوم خوبی بهتون نمیده

  77. صبا گفته:

    واقعا دست مریزاد.خداقوت بهتون. من خیلی چیز ازتون یادگرفتن.اما هنوز نتونستم ی اسپرسو باکف خوب درست کنم دستگاهم دلونگی

  78. هادی گفته:

    با سلام،من بسکتو لبالب پر میکنم بعد فشرده و داخل پرتافلیتر میزارم دستگاهو که روشن میکنم از کنار پرتافیلتر هم قهوه بیرون میریزه ،ایا زیاد داخل بسکت میریزم یا زیاد فشره میکنم یا دستگاه خرابه ؟لطفا راهنمایی کنید

  79. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    مقدار قهوه سلیقه‌ایه. معمولا برای لاته یه دبل شات اسپرسو و 2 برابر حجم قهوه، شیر لازم داریم.

  80. ناشناس گفته:

    سلام وخسته نباشید .ببخشید من می خواستم دستگاه اسپر سو باچای ساز همراه بگیرم مدل بیسمارک کد ۲۲۳۰ ایا شما این مدل دستگاه را تایید می کنید

  81. Saba گفته:

    سلام. ممکنه لطفا مقدار شیر و قهوه رو برای لاته درست کردن بگید؟ اسپرسو برای هر کاپ باید سینگل باشه یا دبل؟ برای چند cc شیر؟

  82. وحید متین گفته:

    سلام خسته نباشید.ببخشید .آیا پودر قهوه اسانس دار داریم؟مثل نسپرسو
    آیا دستگاهی داریم که کارکردش درحد صنعتی ها باشد برای خانه؟
    آیا آب معنی برای این دستگاه ها کافیه یا باید حتما تصفیه آب بگیریم؟
    آیا دستگاهی به جز هامسول و کاخلر… هست که هم کپسول بخوره هم پودر؟
    دلیل خرابی بویلر و مادر برد دستگاه های خانگی چیست چون قطعات یدکی نوا زیاد در سایت ها میبینم
    با تشکر

  83. امید گفته:

    واقعا هم ۹ بار هست در سایت های خارجی همین دستگاه البته نه به این نام ۹نوشته شده
    ۱۹بار برای ذستگاه های گران قیمت استفاده میشه کف ساز فرنچ پرس هم میشه استفاده کرد

  84. امید گفته:

    هیچ تفاوتی بین این و مدل های ارزانتر بالای هزار وات نیست.کلمه نیمه صنعتی فقط در ایران بین دستگاه های چینی رواج دارد وگرنه به خاطر یه پرتافیلتر خاص هیچ صلاح نیست هزینه اضافی کرد من خودم میخواهم بخرم فیلمای دستگاه ها داخل اینستا هست

  85. حسین گفته:

    سلام .اگر دستگاه سرد باشه وچند وقت روشن نشده باشه باروشن کردن اولیه اب داخل دستگاه که مونده بوده خارج ودستگاه به حالت سرویس میره .خارج نشدن اب از دستگاه دلیل بر رسوب گرفتن ان است وباید سرویس شود.

  86. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    اگه زیاد گاپوچینو یا لته درست می‌کنید که یعنی از نازل بخار دستگاه برای فوم گیری بیشتر استفاده می‌کنین یکی از مدل‌های مباشی با قدرت 20 بار رو انتخاب کنین.

  87. ریحانه گفته:

    فقط خواستم تشکر کنم از راهنمایی هاتون
    من طرز کار و استفاده دستگاهم رو مدیون شما هستم. سلامت باشید ممنونم

  88. مینا گفته:

    با سلام
    منم میخوام مباشی بخرم ولی نمیدونم کدوم مدلشو و از کجا بخرم راهنمایی میکنید لطفا

  89. وحید گفته:

    سلام دوست عزیز
    دستگاه اسپرسو ساز مدلNCM-147EXPS
    بهترینه
    من اسپرسو خور هستم
    واقعا کیفیتش خوبه👍

  90. melika گفته:

    سلام من نزدیک ۱۰ساله که قهوه ساز چندکاره دلونگی مدل۲۶۴رو خریدم اما تابه حال یکبار هم نتونستم ازش استفاده کنم میشه کمکم کنید.

  91. محمد گفته:

    سلام، میشه من رو راهنمایی کنید که دستگاه مناسبی بخرم؟ بارنی 3005 دستگاه خوبیه یا دارم بیخود انقدر پول خرج میکنم؟ برای خونه چی پیشنهاد میدید؟

  92. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    به نظرم دستگاه های اسپرسو برند نوا و مباشی کیفیت خوبی دارن.

  93. مهدی گفته:

    با سلام و درود.
    من دستگاه نیمه صنعتی نوا ۱۲۸ خریدم که فشارسنج هم داره. ولی متاسفانه نمی تونم فشارش رو بالای ۱۰ بار ببرم.
    بعضی وقت ها تا ۹ می رسه و بعضی وقت ها که کم تمپ می کنم میشه ۳ یا ۴.
    میشه یکم توضیح بدید. ممنون میشم.

  94. اشکان گفته:

    سلام .یه اسپرسو ساز خونگی قیمتش حدود ۱/۵ میلیون باشه که فوم خوبی هم تولید کنه و بخار خوب هم داشته باشه چی پیشنهاد میکنید؟

  95. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    زمان عصاره گیری برای دستگاه های خونگی نهایتا 20 ثانیه‌س. ولی برای دستگاه‌های صنعتی حدودا 30 ثانیه ست.

  96. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود. زنده باشید. مشخصاتش و که من بررسی کردم باید دستگاه خیلی خوبی باشه. البته من باهاش کار نکردم از نزدیک. دستگاه شما حالت اتومات داره برای اسپرسو سینگل و دبل و فکر می کنم خودش قطع می‌کنه عصاره گیری رو.

  97. مسعود گفته:

    سلام
    تو توضیحات نوشتید زمان عصاره گیری بین 28 تا 30 ثانیه میباشد و چند خط پایین تر نوشتید بین 10 تا 20 ثانیه ، کدوم رو حساب کنیم ؟

  98. رضا گفته:

    سلام و خسته نباشید.من دستگاه دلونگی ۳۵.۳۱ خریدم.میخواستم نظرتان رو در مورد این دستگاه بدونم.و اینکه دستگاه خودش باید ریزش عصاره قهوه رو متوقف کنه یا خودمون باید قطع کنیم؟

  99. واحد محتوای فنجونت گفته:

    درود.
    باید بعد از گرفتن دو فنجون اسپرسو، تفاله‌های قهوه رو دور بریزین و دوباره از اول با پودر قهوه تازه عصاره گیری قهوه رو انجام بدین.

  100. سمیرا گفته:

    اگر بخواهیم بیشتراز دوفنجون بگیریم باید چیکار کنیم ؟سوالم تکراری ولی پاسختونو متوجه نشدم میشه بیشتر توضیح بدید لطفا؟

  101. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود زنده باشین.
    علت این که قهوه به یک اندازه از خروجی ها خارج نمیشه اینه که موقعی که پودر قهوه رو داخل پرتافیلتر میریزین حتما باید سطح قهوه هموار و یکنواخت باشه تا عصاره گیری خوب انجام بشه. برای این کار خیلی آروم به بدنه پرتافیلتر ضربه بزنین تا پودر قهوه کاملا صاف و یکنواخت پخش.

  102. احمد گفته:

    سلام
    اول ممنون از صبر و حوصله زیادتون برای اموزش و راهنمایی ها و پاسخ به سوالها
    دوم ایا تراز بودن دستگاه مهمه من دستگاه بیسمارک دارم ولی از یکی از نازل هاش قهوه کمتر از اون یکی خارج می شه.

  103. حمید گفته:

    با سلام و تبریک عید دستگاه نو ساشی دارم که بعد از روشن نمودن آب از نازل های نمی آید لطفا راهنمایی بفرمایید تشکر

  104. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود. به نظر من برای دستگاه خونگی بهترین گزینه رو انتخاب کردین. بله دستگاه رو که روشن کردین صبر کنین تا چراغ سبز رنگ بشه و عقربه بین دمای 60 تا 90 قرار بگیره و بعد آماده س برای گرفتن قهوه.

  105. سعید گفته:

    سلام ودرود.بنده دستگاه مباشی خریدم۲۰باربنظرشمانوآ بهتره یامباشی آخه براتهیه پولش خیلی تک دو کردم تاخریدم وبراتهیه اسپرسوکلیدپاور رو که زدم آماده بکارسبزشد دیگه اوکیه.برایه خامه بیشتردادن دستگاه مهمترین راه چیه ممنونم ازاحساس شهروندیتون

  106. ناشناس گفته:

    سلام منم دستگاه پرشيا دارم
    قبل اينكه قهوه بريزيد دستگاه رو اماده بكار كنيد يعنى يك بار بدون قهوه دستگاه رو گرم كنيد بعد قهوه رو تو سبد بريزين

  107. اصغر گفته:

    من هم این مشکل رو داشتم دستگاه دسینی ۴۴۴ خریدم نو بود سوراخ خروجی بسکت بسته بود

  108. ریحانه گفته:

    بسیار بسیار ممنون از آموزش مفیدتون. کاش تو هر زمینه ای از زندگی یه راهنما مثل شما داشتیم 🙏🙏🙏🙏🙏

  109. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام. زنده باشین. اگر روی قهوه آب میمونه برای اینه که یا پودر قهوه‌تون خیلی نرم آسیاب شده یا برای اینه که پودر قهوه رو خیلی فشرده می‌کنین.

  110. واحد محتوای فنجونت گفته:

    برقرار باشین. بله همون دکمه گرفتن اسپرسو رو بزنید تا کمی آب داغ خارج شده و خروجی دستگاه تمیز بشه.. پرتافیلتر و بسکت رو هر وقت احساس کردین نیاز به شستشو دارن مثلا بعد از هر 10 فنجون قهوه بشورین. بعد از هر بار قهوه گرفتن و خالی کردن تفاله های قهوه، پرتافیلتر رو با یک دستمال مخصوص تمیز کنین.
    اون ضامن پلاستیکی برای اینه که موقع خالی کردن تفاله قهوه، بسکت رو داخل پرتافیلتر محکم کنه و به راحتی بتونین با ضربه تفاله قهوه رو خالی کنین.

  111. ریحانه گفته:

    ممنونم از پاسختون. راستی منظور از اینکه دکمه خروج آب داغ رو بزنیم یعنی همون کاری که موقع گرفتن اسپرسو انجام میدهیم؟
    درضمن بعد استفاده اگه قراره چند وقت از دستگاه استفاده نکنیم پرتا فیلتر و بسکت رو بشوریم یا نه؟
    پرتا فیلتر یه قسمت پلاستیکی کوچولو داره که باز و بسته میشه شبیه ضامن
    کاربرد اون چیه؟
    ببخشید زیاد پرسیدم🙏🙏🙏🙏

  112. S گفته:

    سلام خسته نباشین.من قهوه برزیلی گرفتم. یه بار هم میس از مغازه اسپرسو گرفتم،چیزی که خودشون استفاده میکردن…..ولی هرچی اسپرسو میسازم بعد از تموم شدن کارش که میخام مخزنشو تمیز کنم کلی اب روشه..مشکل چیه ممنون میشم

  113. نغمه گفته:

    ميشه كار با دستگاه دلونگي ٦٨٥هم بزاريد؟نحوه خامه و درست كردن شكل هاي رو خامه مثلا قلب كه درست ميشه

  114. سیما گفته:

    سلام.من اسپرسو ساز زیگما مدل MD_2010 خریدم،اما الان بهم میگن که اگر از نازل شیر برای فوم شیر استفاده کنیم ،باعث عمر کوتاه دستگاه می شود،دقیقا گفتن اگر ۵الی ۶بار استفاده بشه،باعث سوختن دستگاه میشه.
    آیا این حرف درسته،

  115. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود. احتمالا پودر قهوه‌ای که استفاده می‌کنین خیلی نرم آسیاب شده.

  116. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود زنده باشین.
    بعد از هر بار قهوه گرفتن، چند ثانیه دکمه خروج آب داغ رو بزنید تا خروجی دستگاه تمیز بشه. یه مسواک خیلی نرم هم داشته باشین برای نظافت خروجی قهوه دستگاه.
    نیازی به خالی کردن مخزن آب دستگاه نیست.

  117. ریحانه گفته:

    سلام با تشکر از مطالب مفیدتون. من تازه یه نوا۱۴۶ خریدم هیچی از طرز کارش نمیدونستم. خیلی استفاده کردم. فقط سوالم اینه که بعد از استفاده چطور تمیز کنیم؟آیا قطعات رو بشوریم یا نه بعد آب اگه تو مخزنش موند خالی کنیم؟

  118. شهرام گفته:

    سلام دستگاه بارنی چهار دکمه وقتی شروع به شات گیری میکنم تو زور هست و فشاری نداره چیکار کنم تاق تاق هم میکنه

  119. سارا گفته:

    سلام
    اسپرسوساز مدل ۱۴۹نوا دارم خیلی صدا میده انگار آب کتری داره میجوشه میخاستم دلیلش ببینم چیست

  120. نیلوفر گفته:

    سلام من قهوه ساز هافنر خربدم قهوه رو که ریختم دوس داشتم کف کنه اما اصلا کف نکرد بابد چیکار کنم که کف کنه؟

  121. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود. اطلاعات دقیقی ندارم در این مورد. دوستان اگه کسی اطلاعات داره لطفا راهنمایی کنه

  122. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود فراوان. سپاس از محبتتون.
    ممکنه علتِ ایجاد حباب قهوه این باشه که قهوه تون بعد از اینکه روست شده توی فضای آزاد نمونده تا گازهایی که در اثر روست ایجاد میشن از قهوه خارج بشن.
    حتما دقت کنین که سطح قهوه‌تون یکنواخت باشه و مسطح

  123. ناشناس گفته:

    با سلام.من نوا 140گرفتم وقتی المنت رو میزنم و گرم میشه آب از زیر وارد مخزنش میشه و باید بعد از خوردن قهوه آب داخل سینی دستگاه رو خالی کنم.مشکلش چیه بنظرتون

  124. محمد گفته:

    درود به شما و تشکر از سایت بی نظیرتون
    من دستگاه خانگی برند هانور دارم و موقع عصاره گیری بعضی وقتا میبینم حباب حبابی میاد بیرون! از یه درجه اسیاب و یه نوع قهوه استفاده کردم و تمپ هم زیاد نمیکنم
    دلیلش چی میتونه باشه؟

  125. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام. وقت بخیر
    احتمالا صبر نمی‌کنید که دستگاه کاملا راه اندازی بشه. بعد از روشن کردن دستگاه یه مدت صب کنین تا دستگاه کاملا آب رو داغ کنه و چراغ آماده به کارش روشن بشه.

  126. پریسا گفته:

    سلام من اسپروساز پرشیا گرفتم اصلا بهم اسپرسو یا کاپوچینو داغ تحویل نمیده کاملا ولرمه قبلا هم فنجونها رو داغ میکنم دلیلش چی میتونه باشه لطفا راهنماییم کنید

  127. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود
    علتش اینه که قهوه‌ای که استفاده می‌کنین خیلی نرم آسیاب شده. قهوه رو عوض کنین و مناسب دستگاه اسپرسو خونگی بگیرین اوک میشه.

  128. فرامرز گفته:

    سلام
    ببخشید من اسپرسوساز دسینی ۵۵۵ نو گرفتم اما قهوه نمیده
    دستگاه روشن میشه یه زوری میزنه اما هیچی خروجی قهوه نداره میتونین راهنمایی کنین علتش چی میتونه باشه؟

  129. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود وقت بخیر
    علت اینکه قهوه تون سریع و آبکی خارج میشه اینه که پودر قهوه تون درشته و فشرده ش هم نمی کنین. همین باعث میشه آب داغ راحت از بین قهوه عبور کنه و قهوه خوب عصاره گیری نشه.

  130. Omid گفته:

    با عرض سلام و ادب و احترام
    معذرت میخام دستگاهی که من استفاده میکنم نوا ۱۴۶ هست علت اینکه قهوه سریع از دستگاه خارج میشه چیه چون دستگاه های دیگه دیدم مثلا اگر فنجان قهوه تو ۷ثانیه پر میشه دستگاه من تو ۴ثانیه پر میشه فنجان واین به نظر من قهوه رو خیلی غلیظ درست نمیکنه همه دستگاها وقتی دستگاه رو روشن میکنی با چند ثانیه تاخیر قهوه رو از هد گروپ خارج میکنه ولی این دستگاه تا دکمه رو برمیگردونیم سریع وبدون تاخیر قهوه رو خارج میکنه.ممنون میشم راهنمایی کنید.

  131. سورنا گفته:

    درود .
    از فنجون نت ممنونم که تمام سوالات جواب میده .
    من کافیه سوالات بخونم تا جواب بگیرم .
    فقط خواستم سپاس و خسته نباشید عرض کنم

  132. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام. اصول و روش گرفتن اسپرسو برای همه دستگاه‌ها مشابه هست.

  133. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود. مباشی دستگاه بسیار خوبیه. اگر زیاد کاپوچینو و لاته درست می‌کنین فشار 20 بار خیلی مناسب‌تره.

  134. ليلا رستمي گفته:

    سلام من دستگاه SONASHIدارم ايا براي زدن قهوه بايد قهوه را در اب سرد حل كرد بعد با بخاردستگاه ان را گرم كرد تا قهوه عمل بيايد يا مانند اسپرسو داخل پرتا فيلتر ريخته وبا تمپر انرا فشرده كنم

  135. وحید گفته:

    سلام..من بین دستگاه مباشی ۲۰۱۶ و نوا ۱۴۹ تردید داشتم که با تحقیق مدلو مباشی ۲۰۱۶ رو گرفتم.هم توانش از نوا بیشتره هم فشارش ۲۰ باره.خواستم نظر شما رو هم بدونم

  136. سحر گفته:

    سلام.آموزش‌بادستگاه‌اسپرسوسازbergamoترکیه‌کشورسازندش‌آموزش‌بدید.مرسی

  137. میرقاسم میری زاده گفته:

    باسلام
    لطفا آموزش طرزکاربا اسپرسوساز جمیلای مدل ۳۰۶ رو ارسال می فرمایید

  138. دیانا گفته:

    با سلام ودرود
    قهوه ساز برقی مارک زیگما خریدم روش استفاده شو بلد نیستم

  139. maral گفته:

    دستگاه بارنی مدلCRm3005E
    دستگاه جمیلای CRM3005E
    دستگاه دلونگیEC680
    کدم دستگاه هم از نظر کارایی هم از نظر کیفیت خود دستگاه بهتره؟
    لطفا راهنمایی کنید و بگید شما کدوم واسه خرید پیشنهاد میدید؟
    ممنون

  140. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود فراوان
    با مدل دستگاه شما تا حالا کار نکردم. معمولا اصول کار همه دستگاه‌ها مشابه هم هستن. اگه مایل بودین با تلفن های فنجونت هماهنگ کنین یه تایمی رو ست کنن، دستگاهتون رو بیارین طرز کارش رو بررسی کنیم.

  141. ماری گفته:

    با سلام من دستگاهم هانوور هستش میشه طرز استفاده ازش رو بهم بگین آخه استفاده کردم ازش طبق راهنماش آخرش چون بلد نیستم نمیدونم بخارش ماله چیه میشه راهنمایی کنین مرسی

  142. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    بله دستگاه با فشار ضعیف نمی‌تونه عصاره گیری کاملی رو از قهوه انجام بده.

  143. زهره گفته:

    سلام من اطلاعات زیاد نداشتم و دستگاهی با پنج بار خریدم حالا میبینم که خامه نمیده.ایا دلیلش 5بار بودنش هست؟ممنون میشم جواب بدین

  144. مهدی گفته:

    سلام سوالی داشتم من دستگاه نوا۱۴۶ رو دارم
    میخام اسپرسویی برای لاته آرت تهیه کنم ولی
    قهوه اون خامه ای رو که میخام نداره بیشتر کفه
    میشه توضیح بدید چجوری یه قهوه با خامه خوب بگیرم و برای لاته استفاده کنم؟؟

  145. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود روزتون بخیر
    تایم عصاره گیری دستگاه‌های اتومات خانگی گاهی متفاوت هست. ولی برای دستگاه‌های نیمه اتومات که کنترل قطع و وصل دستگاه با خودتونه، زمان استاندارد بین 25 الی 30 ثانیه ست.

  146. امیررضا گفته:

    با سلام و خسته نباشید.
    من دستگاه delonghi ec685.m رو دارم. شما گفتید باید شات رو بین 25 تا 30 ثانیه زیر دستگاه نگه داشت ولی وقتی دستگاه رو روشن میکنم چیزی حدود 10 / 15 ثانیه کار میکنه.
    باید به طور دستی مدت کارش رو تغییر بدم؟

  147. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود زنده باشید.
    اول حتما فشار بخار نازل رو چک کنید که ضعیف نشده باشه.
    دقت کنید که هدگروپ ها و زیر دستگاه خوردگی و زنگ زده گی نداشته باشه.
    حتما یکی دو بار باهاش اسپرسو بگیرین و دقت کنین که موقع گرفتن اسپرسو واشرهای دستگاه سالم باشه و نشتی نداشته باشه.
    طعم اسپرسو رو چک کنین. اگه طعم خاک میده نشون میده که دستگاه رسوب داره و نظافت نشده و حتما باید فروشنده هزینه سرویس نظافت دستگاه رو بده.
    اگه در روز کمتر از 30 تا اسپرسو می‌گیرین دستگاه قهوه ساز نیمه صنعتی هم جواب کارتون و میده.

  148. علیرضا گفته:

    سلام شما خیلی عالی هستید و واقعا ا مطالبتون استفاده کردم من دستگاه ۲۰۰۹ مباشی رو دارم که کاملا شبیه به ۲۰۰۵ کا در سایتتون دارید هستش فقط قدرتش ۲۰ بار هست. مطمئنا اگر شما هم بگذارید استقبال عالی میشه. سوالم اینه که دقیقا میزان درجه کجا باید قرار بگیره تا قهوه نرمال رو بده و اینکه ایا در حسن خروج بخار از تمپر ایا چراغ سبز باید دایما روش باشه و اگر خاموش شد یعنی قهوه اور میشه یا فشارش کم میشه؟ ممنون میشم جواب بدید

  149. Arash گفته:

    سلام و خسته نباشید
    من چنتا سوال دارم
    اول اینکه واسه خرید خرید اسپرسو ساز کارکرده به چه نکته هایی توجه کنم
    دوما برای سفره خانه یه دستگاه اسپرسو ساز میخاستم
    بنظرتون درمورد قهوه ساز گاستروبک 42609 میتونه جوابمو بده؟
    سپاس🙏

  150. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    احتمالا یا پودر قهوه تون خیلی ریزه یا خیلی فشرده‌ش می‌کنین.

  151. صادق گفته:

    سلام دستگاه هارداستون دارم ولي زمان گرفتن قهوه چكه چكه قهوه از دستگاه مياد موندم علتش چيه

  152. علی گفته:

    سلام – تشکر بابت پاسخهاتون
    دو تا سوال داشتم:
    اول اینکه برای تهیه کاپوچینو با دستگاه دلونگی چقدر شیر باید داخل پیچر 300 سی سی بریزم؟ چون من حدود نصف شیر میزیزم و نازل بخار را در حالت کاپوچینو قرار می دهم. خیلی زود پف می کنه و بالا میاد اما کف با کیفیت درست نمیشه و خیلی شله. در حالیکه من دیدم با دستگاههای خونگی کف خیلی فشرده و خوبی درست می کنن
    دوم اینکه برای تهیه لاته آرت با اسپرسوساز خانگی نازل بخار را روی حالت Hot milk قرار می دهم. تجربه شخصیم میگه اگه بیستر از 25 ثانیه بخار بهش داده بشه بیش از حد غلیط میشه که نمیشه باهاش لاته آرت درست کرد. اما با 25 ثانیه میشه طرح زد اما هنوز شیر سرده و در نهایت یه قهوه سرد باید بخوری! ممنون میشم راهنمایی کنید

  153. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    میشه با استفاده از نازل بخار دستگاهتون شیر رو فوم گیری کنین و با ترکیب کردن شیر فوم گرفته شده و اسپرسو قهوه هایی مثل لته و کاپوچینو درست کنین.

  154. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود. برقرار باشین
    دستگاه های خونگی مخزن آب جوش و بخارشون کوچیکه و محدود. در طول روز میشه تعداد اسپرسو محدودی ازشون گرفت و پشت سر هم نمی تونن بهتون قهوه بدن باید به دستگاه فرصت بدین تا بعد از هر بار اسپرسو گرفتن مخزن آب و بخار و رفرش کنه.

  155. محسن گفته:

    سلام من دستگاه نوا ۱۳۱ دارم به غیر از اسپرسو دیگه چه قهوه ای میشه باهاش درست کرد

  156. علی گفته:

    سلام و وقت بخیر؛
    وقتی با نوا ۱۲۸ اسپرسو میزنم ،فشار دستگاه یا رو صفر یا ۵، ۲ماهه گرفتمش،اوایل تا ۱۵ میرفت،الان فنجون سوم رو که میزنم تا ۱۰ میره،دلیلش چیه؟
    ممنون از سایت خوبتون

  157. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    من با این مدل از نزدیک کار نکردم.اصول کار با همه دستگاه ها شبیه هم هستن که توی این آموزش گفته شد.

  158. بهزاد گفته:

    باسلام میشه آموزش کار با دستگاه اسپرسوساز گاسونیک مدل 867 بزارید

  159. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود وقت بخیر
    علتش اینه که یا قهوه تون خیلی نرم آسیاب شده یا خیلی فشرده‌ش می‌کنین و آب داغ نمی‌تونه از بین قهوه عبور کنه در نتیجه هم اسپرسوتون کامل عصاره گیری نمیشه و هم داخل پرتافیلتر آب باقی می‌مونه.

  160. مصطفی گفته:

    سلام . چرا بعد از عصاره گیری با اسپرسوساز (نوا149 ) وقتی پرتا فیلتر را باز میکنم میبینم پودر قهوه داخل بسکت هنوز آبکی و آبداره در صورتی که جاهای دیگه دیدم پودر قهوه بعد از عصاره گیری کاملا خشک و آب گرفته است . راهنمایی کنید لطفا

  161. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    دو تا نکته رو بهش توجه کنین: یکی نوع آسیاب قهوه‌تون که برای دستگاه اسپرسو مناسب باشه. یکی هم میزان تمپ (Tamp) یا فشرده سازی پودر قهوه در پرتافیلتر.
    تازگی و کیفیت قهوه‌ای که استفاده می‌کنین هم روی کیفیت و اصطلاحا خامه قهوه تاثیر زیادی داره

  162. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود. اگه اسپرسوتون کرم نمیده سه تا علت می‌تونه داشته باشه:
    اول اینکه: نوع آسیاب قهوه‌تون مناسب نیست (یا زیادی درشته یا زیادی نرمه) و احتمالا قهوه‌تون تازه نیست.
    دوم اینکه: سطح قهوه رو صاف نمی‌کنین و همچنین قهوه کم یا زیاد فشرده میشه.
    سوم اینکه: مقدار قهوه و زمان عصاره گیری رو رعایت نمی‌کنین. برای هر فنجون اسپرسو 8 الی 12 گرم قهوه لازمه و زمان عصاره گیری قهوه حدودا 30 ثانیه ست.

  163. مجید گفته:

    سلام دستگاه منم دلتنگی هست منم کف کرم ندارم مجبورم قوم بگیرم چکانم ممنون

  164. الهام خازن چین گفته:

    سلام من دستگاه اسپرسو سازم مباشی مدل بالاست ک تو سایت زدین کارایش رو نمیدونم حتی نمیدونم خوبه یا ن

  165. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    جیمیلای رو من از نزدیک کار نکردم باهاش. ولی نوا 128 دستگاه خوب و با کیفیتیه.

  166. واحد محتوای فنجونت گفته:

    ما که دوس داریم شما ازمون خرید کنین :))
    ولی دلونگی دستگاه خوبیه! حتما می‌تونین ازش قهوه با کرم خوب بگیرین

  167. حمید گفته:

    ممنون از راهنماییتون.اگه با این کارها مجددا کرم نده مجبورم که یه قهوه ساز ازتون بخرم دیگه😂😂

  168. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    مخزن آب رو کاملا پر کنین.
    اگه دستگاه کرم خوبی بهتون نمیده سه عامل می‌تونه موثر باشه روی این موضوع:
    عامل اول: قهوه تون ضعیفه و کرم خوبی نداره.
    عامل دوم: آسیاب قهوه‌تون درشته و این باعث میشه قهوه خوب عصاره گیری نشه و در نتیجه کرم خوبی هم نخواهید داشت.
    عامل سوم: پودر قهوه رو کم فشرده می‌کنین و این باعث خام بودن قهوه و در نتیجه نداشتن کرم خوب میشه.

  169. حمید گفته:

    سلام.من دستگاه دلونگی دارم.با اینکه تمام موارد بالا رو‌هم رعایت میکنم باز دستگاه کرم بهم‌نمیده.همه جوره هم تست کردم نشده.فقط تنها چیزی که تست نکردم اینه که مقدار ابی که تو مخزن میریزم به اندازه همون دو شات قهوه هست.مخزن رو پر کنم تاثیری تو فشار اب داغ داره؟؟؟؟

  170. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود. شیر 3 درصد چربی مدت دار میهن یا کاله فوم خوبی میده

  171. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود
    برای دستگاه خونگی میزان فشار تمپر نباید خیلی زیاد باشه در حدی که فقط پودر قهوه فشرده بشه

  172. واحد محتوای فنجونت گفته:

    سلام و درود.
    با پرتافیلتر دو گروپ می‌تونیم نهایتادو فنجون اسپرسو بگیریم و اگه می‌خوایم بیشتر قهوه بگیریم باید بعد دو بار کار گرفتن اسپرسو رو انجام بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع